
Als je bij de tandarts of het ziekenhuis in de wachtkamer zit, dan tikt de tijd ineens extra langzaam. Om de witte ruimte inspirerender te maken, ontwikkelden wij een volledig vernieuwde narrowcastingmodule voor uitgever Bohn Stafleu van Loghum.
Narrowcasting is een dynamisch, breed inzetbaar marketinginstrument. Simpel gezegd is het het uitzenden van informatie op moderne beeldschermen. In tegenstelling tot broadcasting is dit gericht op een specifieke doelgroep op een specifieke plaats. Een ideaal communicatiemiddel voor zorginstellingen, zeker omdat het ook kan dienen als wachtverzachter (lees dit woord vooral nog eens, want je las vast ‘wasverzachter’. Of niet?).
Een toegankelijk systeem
Via een wachtkamerscherm kunnen de patiënten worden voorzien van informatie en leuke weetjes, zonder de hele wachtruimte vol te hangen met posters en brieven op het prikbord. Dat vraagt wel om een professioneel en toegankelijk systeem; je wilt immers dat de zorgverlener het wachtkamerscherm zelf kan bedienen. Wij ontwikkelden een narrowcastingmodule met een waarbij de zorgverlener vanuit het Content Management Systeem van de eigen website gemakkelijk informatie toevoegt en zelf kiest welke informatie wordt getoond.
Content Management Systeem
De module is onderdeel van het succesvolle website-platform Praktijkinfo, wat ook is ontwikkeld door ons. De narrowcastingmodule bevat onder meer actuele informatie over wachttijden, mededelingen, afbeeldingen, nieuws- en weer-feeds en video. Via dynamische sjablonen bepaal je welke content wanneer op schermen wordt gepresenteerd. En zo creëer je optimale communicatie met de patiënt.

Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.
Direct contact
